Me olemme KSTieto
Kymenlaakson johtava ICT-talo

KSTieto - Kymenlaakson johtava ICT-talo

Mikä yhdistää kirjaston valikoimaa tutkivaa kotkalaisrouvaa, ylioppilaskirjoituksissa hikoilevaa haminalaista nuorta,
ennakkoon äänestävää Miehikkälän isäntää ja kaupungin tarkkoihin karttoihin tutustuvaa kouvolalaisyrittäjää?
Jokainen on tekemisissä KSTiedon mahdollistamien palveluiden kanssa, vaikka ei tätä välttämättä itse tiedäkään.
Kaakkois-Suomen Tieto Oy sai alkunsa 90-luvun alussa perustetusta Kuusankosken kaupungin yhden hengen ATK-osastosta,joka toteutti kau- pungin hallintorakennusten ensimmäisen PC-pohjaisen tietoverkon palvelimineen. Noin 15 vuotta myöhemmin toiminta laajeni isäntäkuntaperiaatteella toimineen liikelaitoksen myötä ja useiden vaiheiden kautta toiminta yhtiöitettiin 2010.

Nykyään Kaakkois-Suomen Tieto Oy on yli sadan työntekijän yritys, jonka vuoden 2022 oli noin 22 miljoonaa euroa. Meillä on ylläpidossa
yli tuhat palvelinta, noin 22 000 päätelaitetta, ja alueverkkomessamme on noin 660 kiinteistöä.
Yhtiön omistaja-asiakkaina ovat Kymenlaakson kuusi kuntaa, Kymenlaakson Hyvinvointialue, Kymenlaakson liitto, Sarastia sekä Etelä-Kymenlaakson ammattiopisto Ekami. Asiakkaita löytyy kuitenkin myös maakunnan ulkopuolelta Ivalosta Helsinkiin ja Turusta Posiolle. Toiminta-ajatuksena onkin löytää uutta kasvua myös Kymenlaakson ulkopuolelta samalla, kun asemaa ydinalueella vahvistetaan edelleen.

Osaajia joka lähtöön

KSTiedolla työskentelee osaajia lähes kaikilta ICT-palvelualueen osa-alueilta. Jokainen työntekijä pystyykin hyötykäyttämään työssään juuri omaa erikoisosaamistaan, olipa hän palvelimia ylläpitävä velho tai rautaunen asiakkaiden ongelmanratkaisija. Yhtiö panostaa myös henkilöstönsä koulutuksiin kovalla kädellä: Vuonna 2022 toteutimme henkilöstöllemme yli 200 koulutuspaikkaa ajankohtaisille, ammattaitoa kehittäville kursseille.

Asiantuntijamme ovat ammatailaisia mm. seuraavissa palveluissa:

• Käyttäjäpalvelut - Kokonaisvaltaiset ratkaisut käyttäjiesi tukemiseen sekä työasemiesi elinkaarelle.
  • Kapasiteettipalvelut - Kaikenkattavat konesali- ja pilviratkaisut liiketoimintasi tueksi.
  • Tietoliikennepalvelut - Nopeat ja luotettavat tietoliikenneyhteydet kaikkiin yrityksesi toimipisteisiin.
  • Tietoturvapalvelut - Ratkaisuja kaikkiin yrityksesi tietoturvahuoliin. Ota rennosti, me hoidamme loput.
  • Käyttövaltuushallintapalvelut - Automatisoimme tunnustesi ja oikeustesi elinkaaren, jotta voit keskittyä huoletta olennaisiin asioihin.

Katsaus KSTiedon arkeen

Julkaisemme toiminnastamme kertovaa asiakaslehteä kaksi kertaa vuodessa. Lehti tarjoaa sisäpiirin katsauksia KSTiedon asiantuntijoihin, asiakkaisiin sekä projekteihin.

PÄÄTOIMIPISTE

Kaakkois-Suomen Tieto Oy